השר ארדן: "היו לי שיחות רבות עם גל על היחס של המשטרה לציבור החרדי"

    יעקב גרודקה 1 Comment on השר ארדן: "היו לי שיחות רבות עם גל על היחס של המשטרה לציבור החרדי"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוקר (רביעי) לאחר המינוי המפתיע של תת אלוף (מיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, השר לביטחון פנים גלעד ארדן משיב ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' על כל התמיהות והביקורות על המהלך הדרמטי.

    ארדן אמר הבוקר ב'קול חי' כי "אכן בתקשורת זה נראה שהתלבטתי הרבה, אבל אני רק 3 חודשים בתפקיד, הוטלה עלי משימה שבגלל הנסיבות לא הוטלה על קודמי, פעלתי להכיר את המפקדים ולנסות לחשוב מי האדם שיש לו את סיכוי הגדול ביותר לעורר שינוי במשטרה. אבל התקשורת רוצה את הכותרות שלה".

    האם זה נכון שעד לפני כשבועיים לא הכרת את הירש?

    "אכן, עבדתי על היכרות עם המשטרה. והייתה לי עדיפות על מועמד שבא מתוך ארגון שינהיג את הארגון – המשטרה. אני מצאתי במשטרת ישראל אנשים נפלאים ומקצוענים שעושים יום וליל עבור עם ישראל ובטחונו".

    "אבל שהתגלו לי כל מיני דברים במשטרה, דבר שלא מייצג את כל המשטרה אבל עדיין שאתה מנסה להעריך מי יוכל לחולל שם שינוי בלי מחייבות לקשרים – חשבתי על מישהו מבחוץ וכמו שעושים בכל מקום בעתות משבר – מביאים מישהו מבחוץ שיעשה את השינוי הזה".

    האם התחושות הלא טובות אצל בכירים במשטרה היו חלק משיקול הדעת שלך?

    "זה מהווה שיקול ברמה האנושית", ענה השר לביטחון פנים, "אני מאוד מבין אותם, אני מצטער על התחושות שלהם, בני אדם זה לא מדע מדויק, זה הערכות שלי ואני מאמין שהוא יוכיח את עצמו. אני פניתי למועמדים הבכירים האחרים לשקול את המשך דרכם במשטרה, יש להם הרבה מה לתרום".

    "אמרתי למועמדים האחרים – שאכן להביא מנהיג מבחוץ הוא לא הדבר השגרתי, רוב הפעמים צריך לשאוף למנות מישהו מבפנים אבל הפעם חשבתי שצריך, ובעתיד זה לא חייב להיות כך".

    ארדן סיפר שוב כי "ניסיתי לחפש מישהו מבפנים ונחשפתי שהבעיות הם לא רק בתחום השיטור. והבעיות היו קשות יותר ממה שחשבתי, וזו הסיבה שהבאתי מישהו מבחוץ".

    לדבריו, "כל מה שאני רואה בתקשורת נלקח בחשבון, הרי שוחחתי עם אנשים ובדקתי. בני אדם זה לא מדע מדיוק, אין ביטחון לאף אחד, לפעמים אתה מכיר מישהו שנים רבות ואתה מגלה פתאום שאתה לא מכיר אותו ולפעמים אתה מכיר מישהו זמן קצר ואתה מופתע לטובה".

    "אני נושא באחריות למינוי של גל, וצריך להקשיב לשר הביטחון ולרמטכ"ל ששיבחו אותו, מדובר באדם שמכירים אותו בישראל שנים רבות".

    הקשר של המפכ"ל החדש עם המגזר החרדי

    על הקשר העתידי בין המפכ"ל החדש למגזר החרדי סיפר השר ארדן כי "היו לי שיחות רבות עם גל טרם החלטתי למנות אותו, והגדרתי לו את הנקודות שלי ואחת מהן היא חיזוק הקשר עם ההבנה של המשטרה לאוכלוסיות שונות וכמובן שלציבור החרדי יש ייחודיות ומאפיינים משלו", אמר והוסיף כי "עדיין, זה לא אומר שכל דבר שהציבור החרדי נוהג לעשות – אני מקבל אבל אנחנו עם אחד וצריכים לחיות יחד".

    "משטרת ישראל צריכה להפעיל שכל ישר ולמצוא איזון, ולא רק עם האוכלוסייה החרדית אלא עם כל האוכלוסיות השונות וראינו כבר השנה את העימותים עם בני העדה האתיופית".

    ארדן הוסיף כי " יש לי הרבה חברים בציבור החרדי. אני רוצה לראות עוד חרדים שמשרתים במשטרת ישראל, הם יכולים לעשות את כל התפקידים. אתה רואה יישובים חרדים שאין בהם נקודות משטרה, זה הציבור החרדי שמשלם את המחיר על זה, יש עוולות ואין מי שמסייע בזה, המשטרה צריכה בימינו לבקש שתהיה נקודה בכל מקום".

    רב ראשי למשטרת ישראל

    על מינוי רב ראשי למשטרה לאחר שנים של העדר תפקיד שכזה, אמר השר ארדן כי "אתם צודקים, חיכיתי שיהיה מפכ"ל, נשב יחד איתו ונקבל החלטות לגבי הענין, צריך לתת את ההזדמנות למפכ"ל החדש שימליץ לפני על המועמד המתאים".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני מקווה שהוא לא מתכוון לשוטרים חרדים שמכים בהפגנות